AS POLÍTICAS NEOLIBERAIS E SUAS IMPLICAÇÕES NO REFERENCIAL CURRICULAR DAS ESCOLAS DO CAMPO NO MUNICÍPIO DE BOM JESUS DA LAPA – BAHIA

Authors

  • Tihara Rodrigues Pereira UESB
  • Tatyanne Gomes Marques

DOI:

https://doi.org/10.38090/recs.2595-9980.v5.n8.99.

Abstract

The research entitled "The Neoliberal Policies and their Implications in the Curricular Reference of Rural Schools in the Municipality of Bom Jesus da Lapa - Bahia" has as main objective to analyze the implications of neoliberal policies in the curriculum of rural schools in the municipality of Bom Jesus da Lapa - Bahia. Lapa – Bahia. Due to the scope of the theme, we opted for a qualitative approach, for that, we adopted the documentary research of the following instruments: BNCC (2015/2016/2017) and the Curricular Reference of the Municipality of Bom Jesus da Lapa, in order to understand their eventual approximations and/or distances. The data obtained revealed that the BNCC did not think about the specificities of field students. The document presented proposals that do not consider the reality of those who live in/from the countryside.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Tihara Rodrigues Pereira, UESB

Graduada em Pedagogia com habilitação em Gestão e Docência em Processos Educativos pela Universidade do Estado da Bahia UNEB (2012). Especialização Lato Senso em Psicopedagogia Clinica Institucional e Hospitalar pela Faculdade Católica de Anápolis (2013) Alfabetização e Letramento Universidade do Estado da Bahia - UNEB 2018). 

Tatyanne Gomes Marques

Possui graduação em Pedagogia pela Universidade do Estado da Bahia (2001), mestrado em Educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2010) e doutorado em educação pela Universidade Federal de Minas Gerais (2019).

Published

2022-03-01

How to Cite

Pereira, T. R., & Marques , T. G. . (2022). AS POLÍTICAS NEOLIBERAIS E SUAS IMPLICAÇÕES NO REFERENCIAL CURRICULAR DAS ESCOLAS DO CAMPO NO MUNICÍPIO DE BOM JESUS DA LAPA – BAHIA. Revista Educação E Ciências Sociais, 5(8), 99–127. https://doi.org/10.38090/recs.2595-9980.v5.n8.99.

Issue

Section

Dossiê Temático