INFLUENCES ABOUT COVID-19 CUT BY HIPERMODERNITY INTERFACES IN UNIRV'S PEDAGOGY FACULTY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.52579/diapi.vol1.i.a10486

Keywords:

Hypermodernity, College education, Pedagogical practice

Abstract

Education is not an advent outside of society, as it is interwoven in all spheres of human relations. In this way, this article aims to present how adherence to non-face-to-face teaching in Goiás higher education occurred in the face of social detachment and the reinvention of pedagogical practice in hypermodern society, taking the UniRV Faculty of Pedagogy as the study anchor. Therefore, ask yourself: How does hypermodernity materialize in higher education in Goiás? What are the influences on Covid-19 interrupted by hypermodern interfaces for the reinvention of pedagogical practice in the face of the social distance of 2020? How did higher education subjects react? Regarding the research methodology, it is sought, in relation to the object, to describe what these processes and influences are, in the observed institution. The technical procedures of this study will be based on: documents that regulated social distance in Goiás, in addition to bibliographic readings through which the concept of hypermodern society is alluded to and, finally, ex-post-facto in order to clarify how the faculty incorporated non-classroom classes in times of health crisis.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

José Reinaldo Araújo Quinteiro, Professor na Universidade de Rio Verde

Doutor em Ciências da Religião pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás. Professor na Rede Estadual de Educação do Estado de Goiás.

Rosimeire Soares da Silva, Professora na Faculdade Almeida Rodrigues

Mestra em Letras pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás. Professora na Rede Estadual de Educação do Estado de Goiás.

References

BRITO, Wallace da Costa. Os conceitos pós-modernidade e hipermodernidade em Gilles Lipovetsky. UFRRJ – Perspectivas em Psicologia: Volume 19, N. 2, pp. 155 – 182, Jul/Dez, 2015.

ERDMANN Alacoque Lorenzini. Não haverá aplausos para os docentes, WhatsApp: [Grupo do CEMMG]. 9 de maio de 2020. 18h22min. 1 mensagem de WhatsApp.

GIDDENS, Anthony. As Consequências da Modernidade. São Paulo: Unesp, 1991.

LIPOVETSKY, Gilles. A Era do Vazio: ensaios sobre o individualismo contemporâneo. Trad. Juremir Machado da Silva. Barueri – SP, Editora Manole, 2005.

LIPOVETSKY, Gilles. O império do efêmero: a moda e seu destino nas sociedades modernas. São Paulo: Cia das Letras, 2009.

LIPOVETSKY, Gilles; CHARLES, Sébastien, Os Tempos Hipermodernos. Trad. Mário Vilela. São Paulo: Editora Barcarolla, 2004.

LIPOVETSKY, Gilles; SERROY, Jean. A Estetização do Mundo: viver na era do capitalismo artista. Trad. Eduardo Brandão. Rio de Janeiro: Companhia das Letras, 2009.

LYOTARD, Jean-François. O Pós-Moderno. Rio de Janeiro: José Olympio, 2002

SANTOS, Gilmar Fabiano da Silva; PAIXÃO Waldeia do S. Bastos Paixão. A PARALINGUAGEM NAS PLATAFORMAS DIGITAIS. In: o 9º Encontro Internacional de Formação de Professores /10 Fórum Permanente de Inovação Educacional / II Encontro Estadual de Sergipe da Associação Nacional pela Formação dos Profissionais da Educação (Anfope). Sergipe, v. 9, n. 1, 681 (1-12) maio/2016 Disponível em: < https://eventos.set.edu.br/index.php/enfope/article/view/1821/681> Acessado em 10 de maio de 2020.

PEREIRA, Sebastião Lázaro. Ameaçadas, faculdades privadas resistem à crise e encontram saída na tecnologia. Jornal Opção, Goiânia, domingo, 31 de maio de 2020. Disponível em <https://www.jornalopcao.com.br/reportagens/ameacadas-faculdades-privadas-resistem-a-crise-e-encontram-saida-na-tecnologia-257741/ > Acessado em 01 de junho de 2020.

UNIVERSIDADE DE RIO VERDE. Projeto Político Pedagógico do Curso de Pedagogia. Rio Verde: 2018.

Published

2020-12-30

How to Cite

QUINTEIRO, J. R. A. .; SILVA, R. S. da. INFLUENCES ABOUT COVID-19 CUT BY HIPERMODERNITY INTERFACES IN UNIRV’S PEDAGOGY FACULTY. Diálogos e Perspectivas Interventivas, [S. l.], v. 1, p. e10486, 2020. DOI: 10.52579/diapi.vol1.i.a10486. Disponível em: https://www.revistas.uneb.br/index.php/dialogos/article/view/10486. Acesso em: 16 may. 2024.

Issue

Section

Thematic Dossier

Most read articles by the same author(s)