Dance as a form of interaction between night students at Uneb Guanambi Campus XII

Authors

  • Lucielio dos Santos Xavier Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Iara de Oliveira e Oliveira Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Lucas Machado Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Nathalia Carey Pimentel da Silva Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • João Wilker Aparecido Guimarães da Silva Universidade do Estado da Bahia - UNEB

DOI:

https://doi.org/10.36112/issn2595-1890.v8.i10.p11-14

Keywords:

Dance, Experience, Leisure, Interaction

Abstract

This article reports how the Dançe project was developed and implemented as a form of interaction between Campus XII students, during the course of Project Development and Analysis. The initiative aimed to promote a moment of interaction between these students, as a way to bring not only moments of interaction, but also an opportunity to relax during the break between classes. In the process of elaboration, writing and execution of the project, participatory research was used as a methodology, its execution took place through the development of activities performed by the researcher teaching dance classes, with the collaboration of students, who are characterized as the research subject. The project achieved excellent results related to participation among students, as well as providing an increase in self-esteem, promoting collective well-being, leisure and routine break with moments of relaxation and lots of fun.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BARBOSA, A. M. (Org.). Inquietações e mudanças no ensino da arte. São Paulo: Cortez, 2003.

GIL, A. C. Métodos e técnicas de pesquisa social. 6. ed.São Paulo: Atlas, 2008.

HASS, A. N.; GARCIA, Â. Ritmo e dança. Canoas. Ed. ULBRA, 2006.

MARBÁ, R. F.; SILVA, G. S. da; GUIMARÃES, T. B. Dança na promoção da saúde e melhoria da qualidade de vida. Revista Científica do ITPAC, Araguaína, v. 9, n. 1, 2016.

PEASE, A.; PEASE, B. Desvendando os segredos da linguagem corporal. Rio de Janeiro: Sextante, 2005.

PEREIRA, M. L. A formação acadêmica do professor de educação física: em questão o conteúdo da dança. 2007. 187f. Dissertação (Mestrado em Ciências da Motricidade) - Instituto de Biociências, Universidade Estadual Paulista, Rio Claro, 2007.

Published

2023-12-01

How to Cite

XAVIER, L. dos S.; OLIVEIRA, I. de O. e; MACHADO, L.; SILVA, N. C. P. da; SILVA, J. W. A. G. da. Dance as a form of interaction between night students at Uneb Guanambi Campus XII. Revista ComCiência, uma Revista multidisciplinar, [S. l.], v. 8, n. 10, p. 11–14, 2023. DOI: 10.36112/issn2595-1890.v8.i10.p11-14. Disponível em: https://www.revistas.uneb.br/index.php/comciencia/article/view/19215. Acesso em: 20 may. 2024.