O ESTILO DE LIDERANÇA DOS GERENTES DE ATENDIMENTO DE AGÊNCIAS BANCÁRIAS DE SALVADOR NA MOTIVAÇÃO DE SEUS COLABORADORES DURANTE O ANO DE 2022

Authors

  • LUCAS NASCIMENTO CRUZ UNEB
  • Jader Cristiano Magalhães de Albuquerque Universidade do Estado da Bahia

Abstract

The theme of this article is to analyze the leadership styles of the Service Managers of 3 bank branches in Salvador in motivating their employees of Bank X during the year 2022 based on their opinions. From there, the following question was asked: What leadership styles can Customer Service Managers at bank branches in Salvador adopt to motivate their employees through Herzberg's theory during the year 2022? The research was developed using a qualitative deductive approach through a case study in 3 (three) branches of Banco X, using 2 (two) types of research: bibliographical and descriptive. The article portrays a democratic leadership present in the branches that favors the motivation of bank employees. Therefore, it is concluded that a democratic leader provides a greater influence on the motivation of employees, aiming at the main intrinsic and extrinsic motivations found.

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Author Biography

Jader Cristiano Magalhães de Albuquerque, Universidade do Estado da Bahia

Doutor em Difusão do Conhecimento pela UFBA, Mestre em Administração pela UFBA, Especialista em Educação e Tecnologias e Graduado em Processamento de Dados e Administração. É Professor Adjunto da Universidade do Estado da Bahia atuando no Dept. de Ciencias Humanas/Salvador e Depto Ciencias Exatas e da Terra/Salvador.

Projetos de pesquisa: Modelagem Computacional de Sistemas Locais de Desenvolvimento e Educação no Território Baiano: Articulação entre Fatores de Produção, Inovação & Difusão e Educação;     -Modelagem de Metodologias para ensino-aprendizagem apoiadas em Tecnologias Digitais da Informação e Comunicação

Bacharel em Administração /Tecnólogo em Processamento de Dados /Especialistas em Educação e Tecnologias da informação e comunicação./Mestre em Administração - Estratégia, Tecnóloga e Competitividade./Doutor em Difusão do Conhecimento.

Programa de Pos Graduação em Educação e Contemporaneidade - PPGEDUC - Uneb.

Programa de Pós Graduação Profissional em Ensino de Física . - PROFIS – Uneb

Projetos de extensão: Curso de Aperfeiçoamento em Tecnologias Educacionais - CATE - 2ª ETAPA.      

Membro de corpo editorial: Periódico: REVISTA EMREDE - REVISTA DE EDUCAÇÃO À DISTÂNCIA

Published

2023-05-17

How to Cite

CRUZ, L. N., & Albuquerque, J. C. M. de. (2023). O ESTILO DE LIDERANÇA DOS GERENTES DE ATENDIMENTO DE AGÊNCIAS BANCÁRIAS DE SALVADOR NA MOTIVAÇÃO DE SEUS COLABORADORES DURANTE O ANO DE 2022. Scientia: Revista Científica Multidisciplinar, 8(2), 171–197. Retrieved from https://www.revistas.uneb.br/index.php/scientia/article/view/16546